کنث وود در سال ۱۹۴۷ در پارکینگ منزل خود در واقع در جنوب شهر لندن شرکت تولیدی KENWOOD را تاسیس نمود و در همان سال اولین محصول کنوود با قابلیت نان تست چهار گوش به نام توستر A100 وارد بازار شد .

کنوود

Kenneth Wood   کنث وود

او موفق شد در سال ۱۹۵۰ ماشین غذاساز KENWOOD Chef را ابداع نماید . این ماشین غذاساز که مجهز به یک سیستم منحصر به فرد و جدید بود سه دهانه خروجی با سه سرعت متفاوت داشت و قادر بود آماده سازی مواد اولیه انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه را امکان پذیر نماید .

بدین ترتیب کنوود به سرعت توانست در زمینه فرآوری مواد اولیه آشپزی تجربه و تخصص لازم را کسب نماید .

خدمات مرکزی کنوود

۱۹۴۷

A100 Turn-over toaster

توستر نان چهار گوش

کنوود در سال ۱۹۶۰ به هاوانت در نزدیکی پورتموث در بریتانیا انتقال یافت تا بتواند با استفاده از امکانات و تسهیلات بیشتر تولید ماشین های آشپزخانه را گسترش داده و ماشین غذاساز شف کنوود ( ماشین سر آشپز ) را با موفقیت جهانی روبرو سازد .

در سال ۱۹۸۹ کنوود در کارخانه ای به نام تری کام (Tricom) مستقر در چین سرمایه گذاری کرد .

غذاساز

۱۹۵۰

The KENWOOD Chef

اولین ماشین غذاساز در سال ۱۹۵۰

 

گروه کنوود در سال ۱۹۹۳ با مالکیت شرکت وی مستر (Waymaster) گسترش پیدا کرد ..سپس یک سال بعد در یک شرکت ایتالیایی تولید کننده انواع محصولات بخار دهنده به نام آریته سرمایه گذاری نمود . این شرکت از سال ۱۹۹۷ تا کنون توانست به بیش از ۸۰ شبکه توزیع بین المللی دست یابد ولی متاسفانه آقای کنث وود در سن ۸۱ سالگی در گذشت .

کنوود در سال ۲۰۰۱ به بخشی از گروه دلونگی (Delonghi)  پیوست ارتقاع توان ساخت و تولید . سرمایه گذاری در محصولات جدید و توسعه شبکه تجارت بین المللی .

کنوود در سال ۲۰۰۹ ماشین غذاساز همراه با اجاق برقی سر آشپز را ابداع نمود  که این دستگاه اولین ماشین آشپزخانه ای  است که قابلیت فرآوردی تهیه مواد و پخت آن مواد را بصورت همزمان دارد .

اطلاعات منطقه ای

در گستره جغرافیایی از غرب به شرق ،خاورمیانه و منطقه آفریقای شمالی همیشه یک مسیرتجاری اصلی بوده ،بنابراین تحت تاثیرفرهنگ های مختلف آشپزی از سراسر جهان ،دستورالعمل های غذایی و آشپزی آن متاثر گشته و بر اساس این میراث ذایقه های آشپزی نیز توسعه پیدا نموده است .

این منطقه به خاطر سنت های کهن مهمان نوازی خود مشهور و شناخته شده است .در طی قرن ها مردم این منطقه همیشه به پذیرایی و مهمان نوازی خودشان افتخار میکنند. موقع صرف غذا به عنوان موقعیتی اجتماعی تلقی می شود که در آن خانواده و دوستان گرد هم آمده واز غذا خوردن لذت میبرند.

این سنت مهمان نوازی چیزی است که کن وود به دنبال پیوند محکم آن با تولید محصولاتی است که رفاه و آسایش زندگی را فراهم کرده و حفظ این سنن را تداوم می بخشد .

کنوود ایران

کمپانی کن وود انگلستان در سال ۱۳۸۵ از میان متقاضیان اخذ نمایندگی محصولات کن وود ، شرکت ستاره جهانی کیش را برگزید .

که ضمن سامان دادن به شبکه توزیع و فروش با توجه به نیاز شهروندان ،اقدام به ورود محصولاتی نمود که باعث افزایش سرعت و کیفیت تهیه غذا و رفاه خانواده های عزیز گردید .

نمایندگی ایران به سرعت واحد خدمات پس از فروش و آموزش را ساماندهی نمود تا مصرف کنندگان بدون کمترین نگرانی از محصولات کن وود استفاده نمایند .